top of page
Search
Writer's pictureShelly E

זן ואמנות המעבר למקצוע הפמ"מ (ומקצועות הייטק נוספים): פרק ראשון - אודות הדרך

Updated: Apr 5, 2021

הסבה והתפתחות מקצועית זוהי דרך מיוחדת שהרבה מאיתנו צועדים בה מעת לעת ככל שאנחנו והטכנולוגיה סביבנו משתנים ומתפתחים לאורך זמן. לרוב אנחנו רואים באופן מטושטש כמה מטרים קדימה אם בכלל, מלאים בספקות וחששות, אבל עם אמונה גדולה מאוד שאפשר אחרת, יותר טוב - ושאנחנו יכולים להיענות לאתגר אם רק היה לנו האומץ לצאת לדרך.

כשהולכים בדרך הזו אל עבר החזון שלנו, המפגש עם עוברי אורח שכבר עברו חלק מכברת הדרך הזו, או מבינים את המאמץ המדובר ומעודדים אותנו ומדריכים אותנו כיצד להמשיך - הוא כמו זריקת חמצן. מחיוך ועידוד קטן, לעזרה עם הצפנת המפה או הכוונת המסלול, ועד לחיזוק השתייה והצידה לדרך או טרמפ קטן כדי שתצברו כוחות רגע - בזמן שיעזרו לכם להתקדם עוד 100 מטר. אלה הדברים שעוזרים לנו להחזיק מעמד, להתמיד, ובסופו של דבר לפרוץ קדימה ולהצליח.


בגלל שעברתי תהליכים דומים בעצמי (מעבר משירות לקוחות לניהול מוצר ושיווק ומשם לשיווק מוצר, מעבר מתחום הB2C לB2B, יזמות וכו'*) הנושא הזה, של מוביליות מקצועית, של חציבת השבילים והדרכים שלנו אל עבר פרנסה ועיסוק שאנחנו אוהבים, שמספקים אותנו מהרבה בחינות, הוא נושא שקרוב לליבי. חלק מרכזי בהתנהלותי בעולם האישי והמקצועי, הוא שאני משתדלת להיות ערנית ולשים לב מי מאלה שאני נתקלת בהם בדרך צריך עזרה כדי להתקדם בדרך שלו, ואיך אני יכולה לעזור. טרם מצאתי איך מוסיפים עוד שעות ביממה, אז התחלתי לחפש דרכים לעשות את זה בסקייל -דמוקרטיזציה של ידע על ידי כתיבת תוכן מקצועי והעברת מפגשים מקצועיים לקהילות המקצועיות שלי, עזרה אישית אד-הוק כמה שהזמן מאפשר...ועכשיו, פוסט שמרכז את השלבים הראשונים של הדרך הזו כדי:

  1. להנגיש את המידע הזה לכמה שיותר אנשים שמעוניינים בו.

  2. לעודד אתכם, שעברתם את זה פעם או פעמיים כבר - לעזור לאחרים שאתם פוגשים בדרך.


סדרת הפוסטים הקצרה הזו עוסקת בדוגמאות מתחום עולם התוכנה - ספציפית שיווק מוצר (Product Marketing Management), אבל רלוונטית לתפקידים נוספים בהייטק ובתעשיות ומוצרים שונים. היא מכסה הרבה מהשאלות הראשוניות שמשותפות לאנשים שרוצים ללכת בדרך הזו של בדיקת תפקידים חדשים שיכולים להתאים עבורם, ומציעה כמה כיוונים לצעדים הראשונים שיכולים לעשות כבר השבוע. * כתבתי בעבר על התחלת הדרך שלי, האנשים הנפלאים שעזרו לי להתחיל לצעוד בה ולהתקדם בה במסגרת קמפיין של ליאורה גולומב המהממת, שמשקיעה הרבה מזמנה בעזרה לאנשים רבים להתקדם בדרך שלהם. 💮 💮 💮 קחו רגע להתבונן בציור הזה.

נסו לתאר את מה שאתם רואים בקול רם. מה כל דמות עושה? מה ההבדל ביניהן? 💮 💮 💮

בתרגום חופשי, מילות הפיוט בקליגרפיה מצד שמאל אומרות: "העולם הגשמי ובריאות הגוף שלנו - החולפים ללא להרף, הם כגזע העץ עליו מהלכים העיוורים - תודעה שיכולה לחצות לצד השני, היא המדריך הטוב ביותר"

זהו ציור דיו של מאסטר הזן היפני האקואין אקאקו (Hakuin Ekaku 白隠 慧鶴, 1686 – 1769) - אחד מתוך סדרה של שמונה ציורים שנקראים Blind Men. הוא החל לצייר בגיל 60 (אפרופו הסבה מקצועית ולמידת כישורים חדשים בכל שלב), כי רצה להנגיש את הדוקטרינה הבודהיסטית לאלה שלא ידעו קרוא וכתוב. לא רע בשביל מישהו שהרים מכחול בזקנתו :)

נחזור אליו מאוחר יותר. >>>לפרק הבא





893 views0 comments

留言


bottom of page