top of page
Search
  • Writer's pictureShelly E

זן ואמנות המעבר למקצוע הפמ"מ (ומקצועות הייטק נוספים): פרק שני - שאלות קיומיות

Updated: Apr 5, 2021

החלטתם שאתם רוצים לבדוק אם תפקיד שיווק מוצר הוא הפרק הבא האפשרי שלכם. מה עכשיו?




דברים שונים יכולים לגרום לנו לרצות להתקדם הלאה לתחום חדש. מתחושת מיצוי ושעמום במקום הנוכחי, ההבנה שקשה לנו להתפתח בקריירה בתפקיד מסוג מסוים, או שפתאום הוא פחות מתאים למי שאנחנו ואורח החיים שלנו כרגע ואולי פשוט הופיעו הזדמנויות חדשות ומעניינות שאנחנו רוצים לבחון.

אבל - תהום ענקית פעורה לפנינו. איך מתחילים?

כמו תמיד, אני ממליצה על כמה שאלות קיומיות טובות: 1. למתחילים - מה אני אוהב.ת לעשות, מה אני טוב.ה בו, ומה ההזדמנויות שיש לי? יש מלא חומרי קריאה מעניינים בתחום זה, מצרפת לכם כמה לינקים שיכולים לתת טעימות שונות, אבל יש הרבה יותר מהדרכים האלה להעמיק ולענות על השאלות האלה. הנה כמה קונספטים ומקורות שיצא לי להתנסות בהם/להיחשף אליהם שעולים לראש כרגע (שלחו לי לינקים לעוד ואשמח להוסיף מה שמתאים) : פוסטים:

ספרים:

וידאו (אנגלית)

  • ראנדי קומיסר, משקיע קרן הון סיכון, ממליץ לסטודנטים מסטנדפורד איך לדעתו כדאי לגשת לנושא בניית הקריירה (4:27 דקות)


2. למתקדמים - הבנתי מה אני רוצה/מה מעניין לי לבחון. איך נראית העבודה היומיומית? מה הכישורים והניסיון שכבר שיש לי? מה חסר? הסתכלו על מודעות הדרושים הרלוונטיות עבורכם. עברו על הסעיפים וסמנו לעצמכם מה כוללת העבודה היומיומית, איזה ניסיון וכישורים יש לכם (גם אם במונחים שונים, או תחומים דומים), ואיפה ואיזה פערים ישנם. יעל, שדיברתי איתה על הנושא לא מזמן, הוסיפה בצדק, שזה גם שלב טוב להתחיל לדבר עם אנשים שעובדים בתחום, לקבל מהם חוו"ד ורושם על היומיום, מה הוא כולל, והאופק של התפקידים האלה. היא המליצה, ואני מסכימה על הפסוט האורח של מעיין שנדרוביץ בבלוג של ליאור פרנקל. אנחנו ניגע בעזרה של אנשים שעובדים בתחום שאתם יכולים להגיע אליהם דרך הנטוורק שלכם או דרך קבוצות מקצועיות גם כשנדבר על הכנה לראיונות ועבודה על תרגילים בפרקים הבאים.


בדרך כלל, נענה על השאלות האלה ב-5 הדקות הראשונות של שיחה בה מישהו מבקש להיעזר בנסיוני על מנת לבחון התאמה לתפקיד. >>>עברו לפרק הבא כדי לראות דוגמאות

bottom of page