top of page
Search
  • Writer's pictureShelly E

זן ואמנות המעבר למקצוע הפמ"מ: פרק שישי ואחרון - שבועת הבודהיסטווה

Updated: May 23, 2021

ואם עד עכשיו לא הפחדתי אתכם עם דיבורי זן, הנה זה מגיע :)

"מי יתן ואהיה למגן לחסרי המגן,

מדריך להולכים בדרך.

לאלה החפצים לחצות את המים

אהיה סירה, דוברה, גשר

אהיה אי לרוצים במחוז חפץ מנורה לכמהים לאור

לרוצים במקום מנוחה – אהיה מיטה..." - מתוך "שבועת הבודהיסטווה"


בודהיסטווה לפי המסורת הבודהיסטית הוא מי שהתעורר, והחליט להקדיש את מלאכת תרגולו לעזור לאחרים להתעורר (ולהשתחרר מהסבל, במובנו הבודהיסטי).


Jizo Bodhisattva: Guardian of Children, Travelers, and Other Voyagers מקור


הייתי בפיירסייד צ'אט לפני כמה שבועות עם בריאן בלפור, המייסד של ריפורג' (ממליצה לקחת בוקר בשבוע/חודש וללכת לאיבוד בבלוג שלהם). משפט שהוא אמר מהדהד לי בראש מאז. בפרפרזה חופשית לעברית - "אנחנו מנגישים את הניסיון והידע של המוחות הכי מנוסים שמובילים את החברות הכי גדולות כיום, מה שמאפשר לאחרים לזרז את הקפיצה שלהם, ולעבוד על הדברים הגדולים הבאים (שיטות, מתודלוגיות צמיחה וכו') יותר מהר, וככה שכבה אחרי שכבה כולנו נתקדם רחוק ומהר יותר".


לבסוף, זן ובריאן בלפור בצד, במובן הכי אגאוסיטי - כשאנחנו עוזרים לאחרים לקצר את הדרך שלהם הם יכולים להמשיך מאיפה שהפסקנו, או לקחת את זה לאלף כיוונים אחרים שאנחנו לא מתעניינים בהם או חושבים עליהם. אנחנו יוצרים עולם של צמיחה, של שפע, של צמצום פערים, עוד צעד לכיוון שוויון הזדמנויות. אנחנו בונים קהילה של אנשי ונשות מקצוע - שיהיה לנו כיף לעבוד איתם, להסתובב ביניהם, להפרות אחד את השני, וליצור יחד את הגלים הבאים של יצירה וחדשנות. השמות שמופיעים מטה הם מי שתרמו ישירות או בעקיפין לכתיבת סדרת הפוסטים הזו - אם בדיונים, שאלות, חשיפת והנגשת תכנים ועד הקמה וניהול של קהילות מקצועיות שונות.


ספוילר - הרשימה הזו הולכת לגדול כל הזמן, כי זה החלק האינטראקטיבי של התוכנית האמנותית שלנו היום. יש לכם חומרים נוספים שכדאי להוסיף? קונספטים שראוי שאזכיר? רוצים להפנות למאגר ידע סביב תחומים אחרים כמו מוצר? שיווק? מקצועות נוספים? כתבו לי, ובמידה ויתאימו אשמח להוסיף לינק אליהם עם קרדיט ו/או להפנות אליהם/אליכם באופן הרלוונטי.

תמשיכו לצעוד בדרך הזו ולעזור לאחרים שאתם פוגשים - זה טוב לעור הפנים :)

,Gassho שלי


💮 💮 💮


Oryana Vainer



211 views0 comments
bottom of page